• Vállalkozási alapismeretek
    Az oktatóanyag segítséget nyújt a vállalkozások működésének megismeréséhez. Felhasználhatják érettségire készülők, egyetemisták, vagy épp vállalkozás indítását tervezők...
  • Vállalkozások adó- és pénzügyei
    A Pénzügy és az Adózás tananyagegység tartalmazza mindazokat a praktikus tudnivalókat, amelyekre egy kisvállalkozónak szüksége lehet a mindennapok működéséhez. Az Adózás tananyagegység sorra veszi azokat az adókat, amelyeknek alanyává válhat, mindegyikre hozva egy adószámítási példát. A pénzügyeknek természetesen része az adózás is, hiszen mint rendszeresen felmerülő kiadással számolnia kell...
  • Kapcsolattartás az önkormányzatokkal és az érdekképviseleti szervezetekkel
    A vállalkozások eredményes munkájához hozzátartozik az igényes kommunikációs kultúra kialakítása - legyen szó írásbeli, személyes, telefonos vagy elektronikus kapcsolattartásról. A különböző partnerekkel: ügyfelekkel, beszállítókkal, versenytársakkal, hatósággal való kapcsolattartáson is áll vagy bukik egy vállalkozás sikere...
  • Marketing alapismeretek
    Ez a tananyag azoknak készült, akik önállóan, távoktatási formában szeretnének marketing ismereteket elsajátítani. Napjainkban életkörülményeinktől függetlenül, mindenki találkozik valamilyen formában a marketinggel...

  • Team munka
    A csoportmunka szükségessége manapság vitathatatlan. Egy-egy probléma megoldása akár különböző szakterületek aktív együttműködését kívánja meg. A csoport több, mint egyének összessége. Szinergikus hatásokkal, növekvő hatékonysággal számolhat egy szervezet, ha helyesen menedzseli a különböző csoportjait, csapatait...
  • Vezetés és szervezetfejlesztés
    Ha a stílus maga az ember, a vezetési stílus maga a szervezet. A vezetői feladatok, mint célkitűzés, feltételek biztosításának módja és a végrehajtás irányítása alapvetően meghatározzák a szervezetet. Meg kell különböztetni a menedzseri és leaderi szerepeket. Előbbi kulcs szava a hatékonyság, utóbbié az eredményesség...
  • Projektmenedzsment
    Projektek tervezése és megvalósítása általában megjelennek a napi feladatok között, azonban nem szabad összetéveszteni őket. A célok, szabályozás, a határidők és a számonkérés tekintetében is fontos különbségek vannak. A projektek sikeres menedzselése sajátos szemléletmódot igényel. A tananyag áttekintést ad a téma alapjairól...
  • Tárgyalás- és érveléstechnika
    A tárgyalásról egy üzleti tárgyalás vagy a bírósági tárgyalás juthat először eszünkbe. Tárgyalási helyzetbe azonban naponta kerülünk: a hétvégi menü családi megbeszélése, alkudozás a piacon, feladatok szétosztásának megbeszélése a munkahelyen – közös vonásuk, hogy tárgyalás eredményeként alakulnak ki...
  • Prezentációs technikák
    A prezentáció szó jelentése bemutatás, benyújtás, kiállítás. Manapság elsősorban számítógépes támogatással készült vetítéses előadásra gondolunk, amely kisebb vagy nagyobb hallgatóság előtt mutat be célirányos ismereteket, eredményeket. Szó lehet egy projekt nyitórendezvényén a feladatok bemutatásáról, az önkormányzati képviselők előtt a következő évi tervek vázolásáról, termékbemutatóról stb...
  • Nemek közötti egyenlőség a napi munkában


  • Kommunikáció
    A sikeres kommunikáció lényege a különböző kommunikációs eszközök tudatos használata. A következő tananyag felkészíti a hivatalnokot arra, hogy mindennapi kommunikációja során eredményes lehessen...
  • Kapcsolattartás a munkatársakkal és az ügyfelekkel
    A mindennapi munkakapcsolatoknak és az ügyfelekkel való kapcsolattartásnak különböző formális és informális szabályai vannak. A formális szabályokat sok esetben a jog is jegyzi, ezért megvizsgáljuk a Ket. mit ír róluk...
  • Konfliktusok kezelése
    A tananyag bizonyos szempontból az egyik leghasznosabb tudás számunkra, mivel elsajátítása nem csak a munkahelyi kapcsolatainkban, hanem a mindennapi életünkben hasznunkra válhat...
  • Nemek közötti egyenlőség a napi munkában